Sunday, January 4, 2009

Asus F8VR

Terbaru sekali, aku target nak beli notebook Asus F8VR. Harga lepas diskaun dlm RM3,600. Tapi masih terfikir samada berbaloi ke tak, beli menda ni. hmm.. terasa mahal gak ye. Dengan adanya notebook ni nanti, fikirnya bleh la aku nak mobile sket, bwat keje kat luar nanti.

Perihal nak beli notebook mmg dah lama aku fikirkan. Macam-macam model dah aku tengok dan model ni yang terbaru sekali aku berkenan.

So, korang yang nak cari notebook mesti pernah mengalami masalah nak pilih notebook yang mcm mana kan. Yelah.. sekarang ni kat pasaran mcm-mcm jenis notebook ada dan harganya sudah pun murah dan boleh dimiliki oleh sesiapa shj hatta budak sekol.ah pun. Kalau berkesempatan pergi ke Plaza Low Yat, mesti rambang mata je tengok notebook yang dipamerkan, sampai tak tahu nak pilih yang mana satu.

Bagi aku sendiri, antara kriteria yang aku tetapkan untuk notebook yang ingin aku beli ialah.

1. Skrin 14.1" (wide screen)
2. Berat 2.5kg ke bawah
3. Tidak panas (sesetengah notebook akan terasa bahangnya apabila on 1 atau 2 jam)
4. Tahan lasak
5. Rekabentuk cantik dipandang.
6. Design Keyboard yang selesa untuk menaip (kena test keyboardnya, baru ada feelnya..)
7. Ada graphic card


Intel® Core™2 Duo Processor P8600(2.4 GHz, 1066MHz, 3MB L2 Cache)
14.1" WXGA/WXGA+ Color-Shine (Glare-type),Asus Splendid Video Intelligent Technology
ATI Mobility™ Radeon® HD 3470, External 256MB VRAM
4GB DDR2 800 MHz SDRAM
320GB,5400rpm
1.3 Mega Pixel swivel web camera
10/100/1000 Base T
Built-in Bluetooth™ V2.1+EDR (optional)
Intel® WiMAX/WiFi Link 5100


Yang syoknya, kalau beli skrg bleh dpt free gift dalam 10 item. apa tu ? antaranya

1. ASUS 2nd Year Global warranty
2. ASUS NB Bag
3. ASUS Mouse
4. NB Lock
5. Cooler Pad
6. Cleaning Tissue
7. keyboard protection
8. Backpack
9. Laser Mouse
10. Headset

Okey gak kan. Penjimatan bernilai hampir RM899 (iklan kata) Related Posts with Thumbnails

1 comment:

market value from ASP & Rekan said...

Harga berapa?..have agreat days, smile .. http://gladyaregita.blogspot.com/