Monday, January 19, 2009

Code Igniter


Aku agak, korang semua mesti pernah dengar pasal programming PHP. Ianya adalah satu bahasa pengaturcaraan web yang paling popular sekali (masa aku dulu). Tapi, skrg aku tak tahu samada masih popular atau tak. Yang aku tahu, aku dah lama tak sentuh bahasa programming PHP ni.

Kali terakhir aku bergelumang dengan PHP, aku jumpa satu framework PHP yang dinamakan Code Igniter. Memang syok dpt tahu tools ni, sebabnya kerja-kerja pengaturcaraan PHP semakin mudah dan senang diselenggara. Tools ni buatkan aku makin berkobar2 nak mengkoding. Kalau korang tak percaya, cuba la try kalu. Dah lama asyik buat coding biasa je, sampai masa untuk korang cuba menda baru plak dalam PHP ni.

Sekarang aku ada projek baru utk buat Aplikasi Web. So, aku nak try guna tools ni sebagai jalan penyelesaian. Harap2 berjalan dengan lancar.

Okiesss... adiooosss... Related Posts with Thumbnails

No comments: