Wednesday, January 14, 2009

Review Asus F8VR

Baru ni aku dah sambar satu laptop Asus yang aku berangan tu, so setelah beberapa hari menggunakan untuk keje2 assignment, antara perkara yang aku boleh perkatakan, berkenaan dengan laptop baru :-

  1. Beratnya memang betul2 terasa sket, lebih kurang 2.5kg, aku budget dalam 2.2kg lebih je.
  2. kalau guna laptop dlm bilik yang gelap, kalau menaip tu memang tak nampak apa yg kita tekan kat keyboard. Perkara yang tak pernah aku alami, sebab selama ni guna laptop kat bawah cahaya yang terang. Kalau dapat keyboard yang bleh mengeluarkan cahaya, mesti syok sket. :D
  3. port network kat belakang agak tersangkut sket sebab design laptop ni yang ada bonjolan. Tak menjadi masalah sgt, sebab aku akan gunakan wireless.
  4. Kebetulan tempat keluar udara panas tu bertentangan dengan kedudukan mouse (aku guna tangan kanan), so tak selesa nak pegang mouse sebab terasa bahang panas yang keluar dari laptop. Kena letak mouse jauh sket.
  5. Bunyi klik pada touchpad agak keras dan bising

Anyway, aku puas hati dengan laptop pertama aku ni, aku bleh bagi la 4/5 bintang. Related Posts with Thumbnails

No comments: